Jdi na obsah Jdi na menu
 


Porsche Carrera GT - Mirage GT

12. 5. 2007

Porsche Carrera GT vzbudí zájem všude, kde se objeví. Všech 1500 vyrobených vozů z Weissachu již našlo své majitele a při tak nízké sérii lze předpokládat, že se najde pár jedinců, kterým nebudou sériové parametry vozu dlouho vyhovovat. Právě exkluzivita vozu Carrera GT je pro mnohé úpravce velkou výzvou. Ani firma GEMBALLA nenechala tento vůz bez povšimnutí a představila jeho modifikaci, kterou představila pod názvem Mirage GT.

Obrazek

U firmy GEMBALLA se řídí pravidlem, že výkonu není nikdy dost. Proto byla sériovému desetiválcovému motoru o obsahu 5,7 litru a výkonu 612 koní poladěna elektronická řídící jednotka, díky čemuž vzrostl kroutící moment o 20 Nm a pod kapotou přibylo dalších 60 kobylek. Zlepšilo se tím o desetinu sekundy i zrychlení na stovku. I výfukový systém byl plně přepracován. Je vyroben z nerezové oceli a zakončen čtveřicí koncovek. Právě umístění čtveřici koncovek muselo uvolnit místo jak mlhové tak zpětné světlo, která se nově nacházejí ve středové části zadního difuzoru.

Obrazek

K přenosu výkonu na asfalt jsou zapotřebí pořádná kola. GEMBALLA Mirage GT je obuto do třídílných kol se středovým uchycením. Na přední nápravě se točí kola o rozměru 9,5 x 19“ s pneu 265/35 R 19, na zadní pak 12,5 x 20“ obutá do gumových válců 335/30 R 20. Obrazek

Přestavba vozu se nese v duchu závodních vozů LeMans. Na celém voze najdeme několik dalších nasávacích otvorů - pozměněn byl přední i zadní nárazník, boční prahy, pevná střecha a navazující víko motorového prostoru. Všechny upravené karosářské díly jsou vyrobeny z karbonu, hojně využívaném materiálu v závodním světě, což má na svědomí i snížení celkové váhy vozu. Přepracováním prošla i přední kapota a boční část předních blatníků, kde si nelze nevšimnout výrazného „vykousnutí“ odvětrávacího otvoru oproti sériovému GéTéčku. Největší obměnou prošla již avizovaná pevná střecha a víko motoru. Aby brutální desetiválec lépe dýchal, tak na střeše přibyl nasávač vzduchu, který se táhne jejím středem až k nástavci víka motorového prostoru, díky nimž se čerstvý vzduch dostane na správné místo. V zadní části vozu nelze přehlédnout ani výrazné přítlakové křídlo, jehož střední část se při brždění vyklápí vzhůru a funguje tak jako aerodynamická brzda (stejně jako u Bugatti Veyron).

ObrazekKarbonové doplňky najdeme i v přepracovaném interiéru potaženém kvalitní kůží. Například na středovém panelu, palubní desce, hlavici řadící páky a výplních dveří. Majitelé vozu Carrera GT jistě uvítají i multimediální systém s dotykovou obrazovkou, která je umístěna nad středovou konzolou. Nový sportovní volant dovoluje řidiči držet vůz GEMBALLA Mirage GT pevně ve svých rukách.

Aby vám mohla v garáži stát GEMBALLA Mirage GT, připravte si nemalý finanční obnos. Cena za úpravu vašeho, již vlastněného, sériového Porsche Carrera GT začíná na částce 229 800 EUR což znamená 6 496 446.000 CZK  to přece za tu krásu stojí ne ?