Jdi na obsah Jdi na menu
 


BMW M6 Tension

10. 3. 2006
BMW M6 TENSION

Ať jsme se snažili, jak to šlo, nezařadit delší dobu nějakou tuningovou variaci na téma BMW, tomuto kousku se nedalo příliš dlouho odolávat. Firma AC Schnitzer je úžasná při úpravách modelů této automobilky. Dnes jsem si pro vás připravil opravdovou lahůdku. Textík bude trochu delší, takže si dojděte pro pití, nějaké ty křupky, pořádně si seštelujte židli u PC a jdeme na to.

Základem pro tuto rozsáhlou přeměnu nemohl být jiný vůz než 507 koňové BMW M6, které prodělalo nejen výkonový up-grade, ale také spousta jiných vylepšení. Začneme hned tím nejdůležitějším a to motorem. Optimalizace celého motorového řídícího systému a montáž nového výfukového systému se speciálním katalyzátorem, zadními výfukovými tlumiči s chromovými koncovkami v designu „Sports Trim“ pomáhají tomuto skvostu dosáhnout úžasných 552 koní. Nový design koncovek výfuku úpravce brzy zařadí do nabídky pro všechny nová BMW divize M. Ještě více imponující, než konečný výkon motoru je jeho síla, která je vyjádřena 540 Nm při 6.200 otáčkách. Součet všech těchto výkonů zatlačí řidiče pořádně do sedadla a katapultuje ho z 0 na 100 km/h za pouhé 4,5 sekundy. Díky odstranění sériového omezovače rychlosti se může nyní tato upravená M6 rozjet až na skvělých 325 km/h, samozřejmě, pokud to dostatečně rovná dálnice dovolí.

Je jasné, že takovouto obrovskou sílu je potřeba krotit. K dosažení dobrých hodnot zpomalení bylo nutno vyvinout vysoce výkonný brzdový systém. Na přední nápravě se o to nekompromisně starají vrtané kotouče o průměru celých 374 mm a šířkou 36 mm. To těchto talířů se zakusují třměny s osmi pístky. U zadní nápravy zůstal zachován stejný průměr kotoučů ze série, ale pro intenzivnější brždění byla vybavena čtyřpístkovými brzdiči.

Nejvíce práce mají ale kola, která jsou permanentně v plném zápřahu. Zaprvé bylo třeba vzít v úvahu bezpečnostní hledisko a poté naplnit vysoké technické nároky kladené na nový koncept. Výsledkem jsou zcela nová kola pod názvem „Forget Wheel“. Tato odlehčená kovaná kola jsou částečně leštěná a z části jsou lakováná černou barvou. Vynikne tak dokonale jejich tvar. Tension má konkrétně namontovaná kola o rozměrech 10x20 palců s pneumatikami o velikosti 285/30 TR 20 od firmy Michelin model Pilot Sport 2. Váha předního kola je přibližně 10 kg a zadního 10,8 kg, což jsou na daný rozměr úžasné hodnoty. Představený typ kola se natolik líbil, že se AC Schnitzer rozhodl, že ho bude nabízet i pro BMW páté a šesté řady.

U takto vypiplaného konceptu se samozřejmě vylepšovaly i jízdní vlastnosti. Na celé chování auta na silnici nyní dohlížejí závodní tlumiče s snížením 30 mm oproti sériovému kousku. Na přední i zadní nápravu úpravce montuje silnější zkrutné stabilizátory. Pro podvozek byla ještě speciálně vyrobena vzpěra brzd a to v hliníkovo-karbonové kombinaci, která perfektně předchází jakémukoliv náznaku krocení předku auta.

Proměna karoserie Tensionu tak trochu vyráží dech, je zcela podřízena optimalizaci aerodynamiky. Tím pádem došlo k vylepšení přístupu vzduchu ke všem potřebným systémům, hlavně motoru a brzdám. Nově stylisticky navržená karoserie dává tušit, že se pod ní skrývá dravý agregát. V plném zatížení potřebuje tento motor hodně studeného vzduchu a zároveň odsávat ten přebytečný horký. K tomu slouží dva ventilační otvory před čelním oknem. Dalším výrazným prvkem je přepracovaný přední nárazník, který způsobuje, že koncept vypadá ještě nižší a dále vylepšuje přítlak na přední nápravě. Vzduchové otvory jsou nejen na kapotě, ale také na předních blatnících. Ty jsou esteticky vylepšeny o chromované žábry. Na chlazení se nezapomnělo ani na zadní nápravě. Účinnější chlazení zadních kotoučů obstarávají otvory v nových krytech prahů. Hladký přechod k zadnímu nárazníku je také důležitý. Zadní část obsahuje dvojitý výfukový systém vyrobený kompletně celý z nerezové oceli s chromovanými koncovkami. Zadní partie se vyznačuje také difuzorem a ojedinělou konstrukcí křídel.

Majitel vozu má možnost aktivně měnit aerodynamiku vozu tak, aby vyhovovala jeho potřebám. Toho je dosaženo díky dvěma vyměnitelným karbonovým křídlům, které slouží k různým potřebám pro přítlak na okruhu, nebo pro jízdu na klikatých okrskách. Pokud zrovna chcete nechat vyniknout ladné křivky originálu, není problém namontované křídlo jednoduše sejmout a uložit ho do připraveného držáku zespoda víka kufru. To samé platí i o difuzoru, který je umístěn mezi koncovkami výfuku.

Karoserie je celkově rozšířena o 25 mm na každé straně. Zpětná zrcátka jsou také v kompetenci AC Schnitzer. Zajímavé je rovněž extravagantní dvoubarevné lakování v kombinaci Magic Oranže Metalic a Carbon Grey. Firma zvažuje, že dá do výroby i mírnější variantu Tensionu.

Interiér je prošpikován vymoženostmi AC Schnitzeru, které jsou k dispozici pro mnoho BMW modelů a dalších jedinečných kousků, jako tento koncept. Za zmínku určitě stojí závodní sedačky v kůži s logem úpravce a karbonové doplňky interiéru v magické oranžové barvě. Tříramenný kožený volant s airbagem do těchto doplňků také patří. Upravený ovladač navigace a držadlo ruční brzdy také nesmějí chybět. Vše uzavírají velurové koberečky s výšivkami.

Tension byl vyvinut jako výstavní kousek. Tento koncept na této úrovni vybavení by stál okolo 260.000 eur.

                                                                                                            autotuning.cz

 

Náhledy fotografií ze složky


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář